444 40 09
« Geri Dön

Aydın Büyükşehir Belediye Başkanlığı Personel Kimlik Kartı Yönergesi

Duyuru Tarihi: Thursday, December 18, 2014

T.C.
AYDIN BÜYÜKSEHIR BELEDIYE BASKANLIGI
PERSONEL KIMLIK KARTI YÖNERGESI

 

Amaç


MADDE 1  (1) Bu Yönerge;Aydin Büyüksehir Belediye Baskanligipersonelininkimlik kartlarinin düzenleme usul ve esaslarini belirlemek amaciyla hazirlanmistir.


Kapsam


MADDE 2 –(1) Bu Yönerge; Büyüksehir Belediye Baskanligi birimlerinde görev yapanpersonele verilecek kimlik kartlarinin tipi, sekil ve ölçülerinin belirlenerek düzenlenmesi, dagitilmasi, degistirilmesi, geri alinmasi ve imha edilmesine iliskin usul ve esaslari kapsar.



Kimlik karti düzenleme yetkisi

MADDE 3 –(1) Bu Yönerge kapsaminda Büyüksehir Belediye Baskanligi Birimlerinde görevyapan personel için kimlik karti ile ilgili is ve islemleri yürütmeye Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanligi yetkilidir.

(2) Kimlik kartlarinin sekil ve muhtevasi Büyüksehir Belediye Baskaninin onayi ile belirlenir.



Kimlik kartinin özellikleri

MADDE 4 –(1) Kimlik kartinin, tipi, rengi,sekil ve ölçüleri, içerigi, gövde yapisivegüvenlik unsurlari gibi görsel ögeleri ve kimlik kartinda kullanilacak fotograf özellikleri bu Yönergeye ekli Ek-4 ve Ek-5’de düzenlenerek belirlenmistir.


Kimlik karti verilmesi


MADDE 5 -(1) Kimlik kartibu Yönergenin ikinci maddesinde belirtilen personele,ilk defa veya yeniden olmak üzere düzenlenir.


a)Ilk defa kimlik karti verilmesi

Büyüksehir Belediye Baskanligi birimlerinde ilk defa atananlara, Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanliginca kimlik karti düzenlenir.


b)Yeniden kimlik karti verilmesi


Bu Yönerge kapsaminda bulunan personelin, unvan degismesi halinde mevcut kimlik karti geri alinmak suretiyle yeniden kimlik karti verilir.

(2) Kimlik karti düzenlenebilmesi için bu Yönergenin 8 inci maddesinde belirtilen usul ve esaslar çevresinde ilgili birim tarafindan kimlik kartinin talep edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde kimlik karti tanzim edilmez.



Kimlik karti basiminda imza yetkisi

MADDE 6 –(1) Büyüksehir Belediye Baskanligi Birimlerinden gelen kimlik kartitalepleri elektronik ve yazili ortamda Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanligina teslim edilir. Teslim edilen taleplerin aldigi evrak numarasi, tarihi ve ilgili personele ait kisisel ve memuriyet bilgileri kimlik baski modülünde kayit altina alinir.


Sorumlu birim ve kayit islemleri

Madde 7 –(1) Kimlik kartlarinin temin edilmesi, muhafazasi, kaydi, düzenlenmesi veilgili birimlere gönderilmesi islemleri, Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanligi - Insan Kaynaklari Müdürlügünce yerine getirilir.

(2)     Kimlik karti verilen personelin adi soyadi, T.C.kimlik numarasi, görev yeri, görev unvani ve kimlik karti numarasi elektronik ortamda kayit edilir.

(3)       Kimlik karti verilecek personelin kimlik karti üzerinde yapilacak olan kisisellestirme islemleri, (SAMPAS) Belediye Bilgi Yönetim Sistemi içerisinde var olan veritabanindan kisisel ve memuriyet bilgileri alinarak gerçeklestirilir.



Kimlik karti talebinde bulunma usulü

MADDE 8 -(1) Kimlik kartitalebinde bulunacak personel, Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanligindan ya da resmi internet sayfasindan (www.aydin.bel.tr)adresli internet sitesinde “Örnek Formlar ve Dilekçeler” bölümünde “ Kimlik Karti Talep Formu” nu doldurarak, görev yapilan birime teslim eder.


(2)      Personelin görev yaptigi birim; Kimlik Karti Talep Formlarindaki bilgilere göre Aydin Büyüksehir Belediye Baskanliginin (www.aydin.bel.tr)adresli internet sitesinde “Örnek Formlar ve Dilekçeler” bölümünde yer alan “Personel Kimlik Karti Talep Listesi” ni, doldurup, kimlik talebinde bulunulan personel sayisinin da belirtilecegi üst yazi ile kimlik karti talebinde bulunur.

(3)       Fotograf ve/veya kisisel ve memuriyet bilgileri eksik olan personele kimlik karti düzenlenmez.

(4)       Ilgili birimce bildirilmeyen kimlik karti talepleri isleme alinmaz.


Kimlik karti düzenleme ve gönderilme usulü

MADDE 9 –(1) Büyüksehir Belediye Baskanligi birimlerinden gelen kimlik kartitalepleri, Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanligina    (Insan Kaynaklari Müdürlügü) havale edilir. Kimlik karti taleplerinde yer alan personele ait kisisel ve memuriyet bilgileri kontrol edilerek kimlik karti verilecek personele ait liste olusturulur. Fotograf, kisisel veya memuriyet bilgilerinde eksiklik oldugu tespit edilen personele kimlik karti düzenlenmez. Bilgilerinde eksiklik olan personelin görev yaptigi ilgili birime iade edilerek fotograf, kisisel veya memuriyet bilgilerinin düzeltilmesi istenir. Kontrolü yapilarak olusturulan kimlik karti verilecek personele ait liste, elektronik ve yazili olarak Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanligina (Insan Kaynaklari Sube Müdürlügü) gönderilir.

(2) Kimlik Kartlarinda onay/imza Büyüksehir Belediye Baskani tarafindan yapilir ya da elektronik altyapi kullanilarak hazir olarak basilir ve üzeri soguk damga yapilir. Büyüksehir Belediye Baskani kimlik Kartlari üzerindeki imza yetkisini alt birimlere devredebilir.

(3)      Basilan kimlik kartlarina ait kisisellestirme bilgileri, talep eden birime gönderilmeden önce ilgili veritabanina vs kaydedilerek saklanir.

(4)        Bu sekilde hazirlanan kimlik kartlari, ilgili birime, sahibine imza karsiliginda teslim edilmek üzere gönderilir.

(5)        Bu Yönergenin Ekinde (Ek-5) yer alan örnek kimlik kartinda, Yönergenin hükümlerine uygun sekilde dogrudan Büyüksehir Belediye Baskaninca degisiklik yapilabilir.



Kimlik karti sahibinin sorumlulugu

MADDE 10 -(1) Kimlik kartisahibi, kartin ifade ettigi resmî anlam ve itibar iletasidigi özelliklere uygun olarak gereken özen ve dikkati göstermek suretiyle kullanimindan sorumludur.



Kimlik kartlarinin yetkilendirme islemleri

MADDE 11 –(1) Giris-çikiskapilarinda, otopark gibi alanlarda kimlikkartlarinin yetkilendirme islemleri Baskanlik Makaminin onay-talimatiyla Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanliginca (Insan Kaynaklari Müdürlügü), yapilir.

(2) Yetkilendirme islemleri personelin görev yaptigi Birimce belirlenecek alanlar ile sinirlidir.



Kimlik kartinin kaybolmasi veya yipranmasi

MADDE 12 -(1) Kimlik kartinin kaybedilmesi halinde; kimlik kartinikaybedenpersonel bu Yönergenin ekinde yer alan Ek-2 Kayip Kimlik Belgesi Bildirim Formu ile birlikte bir dilekçe ile görev yaptigi birimine durumu bildirerek, bu Yönergenin 8 inci maddesinde belirtilen usule uygun olarak yeniden kimlik karti talebinde bulunur. Kimlik kartini kaybeden personele ait bilgiler, Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanligina bildirilir. Kaybolan Kimlik Kartina ait yetkilendirme islemi, 11.madde hükümleri uyarinca kaldirilir.

(2) Kimlik kartlarinin kaybedilme veya kisisel kusur nedeniyle kullanilmayacak durumda olmasi halinde Baskanlikça her mali yilbasinda Baskanlik onayi ile belirlenecek kimlik karti bedelinin, talepte bulunan kisi tarafindan ödenmesi ve görev yaptigi yerin muhasebe birimine bütçeye gelir olarak kaydedildigine dair alindi belgesinin ibraz edilmesi sartiyla yeniden kimlik karti düzenlenir. Kimlik kartini 1 yil içerisinde birden fazla yeniletenlerden belirlenen ücret 1 kat fazlasiyla tahakkuk ettirilir.


Kimlik kartinin iade edilmesi

MADDE 13 -(1) Kimlik kartisahibinin görevinden istifa ederek ayrilmasi, baska birkuruma atanmasi veya herhangi bir sebeple görevine son verilmesi halinde; görev yaptigi birim tarafindan görevinden ayrilis islemleri onaylanmadan bu Yönergenin ekinde yer alan Ek-3 Kimlik Karti Iade Formu ile kimlik karti teslim alinarak Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanliginca (Insan Kaynaklari Müdürlügü) iade edilir.


(2)     Kimlik karti teslim alinmadan hiçbir personelin görevinden ayrilis islemleri gerçeklestirilmez.


(3)    Iade edilmedigi tespit edilen kimlik kartindaki yetkiler, personelin müracaatina gerek duyulmaksizin ilgili birim tarafindan kaldirilir.

(4)   Iade edilen kimlik kartlari bu Yönergenin 14 üncü maddesine göre imha edilir.



Kimlik kartinin imhasi

MADDE 14 -(1) Büyüksehir Belediye Baskanligimiz ilgili birimlerince; unvandegisikligi, kurum degisikligi, yipranma ve benzeri sebeplerle iade alinan kimlik kartlari imha edilmek üzere Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanliginca (Insan Kaynaklari Müdürlügü) gönderilir.

(2)   Kimlik karti sahibinin T.C. kimlik no, adi, soyadi, görev yaptigi birim, görev yeri varsa geçici görev yeri, unvani ve kart no bilgilerinin yer aldigi imha edilecek kimlik kartlari listesi olusturularak Kimlik Imha Komisyonunun onayina sunulur.

(3)        Imha edilmesi komisyonca onaylanan kimlik kartlarinin varsa yetkileri kaldirilarak, imhasi kart imha makinesinde gerçeklestirilir. Fiziki olarak imha edilen kimlik karti, ilgili kayit ortamlarina da “imha nedeni” belirtilerek islenir.

(4)   Kimlik Imha Komisyonu; Insan Kaynaklari ve Egitim Dairesi Baskanligi tarafindan belirlenen bir baskan ve dört üyeden olusur.


Emeklilik ve vefat

MADDE 15 -(1) Emekli olan veya görevde iken vefat eden personelin kimlik kartigeri alinmaz. Ancak kartin yetkileri iptal edilir ve bu husus ilgili bölüme kaydedilir.


Yürürlük

MADDE 17 –(1) Bu Yönerge onay tarihi itibariyle yürürlüge girer.


Yürütme

MADDE 18 –(1) Bu Yönerge hükümleriniAydin Büyüksehir Belediye Baskaniyürütür.
 

 17/12/2014 tarihli Baskan onayi ile kabul edilmistir.

 

 

EK-1

 

T.C

 

AYDIN BÜYÜKSEHIR BELEDIYE BASKANLIGI

KIMLIK KARTI TALEP FORMU

 

 

………………………………….………………………………….…………olarak

 

görev yapmaktayim.

 

 

Tarafima ilk defa/yeniden kimlik karti düzenlenerek verilmesini arz ederim.

 

.…/…/2014

 

 

 

ADI SOYADI

 

 

IMZA

 

 

 

KIMLIK KARTI SAHIBININ

 

T.C. KIMLIK NO                               :

 

EMEKLI SICIL NO                          :

 

KURUM SICIL NO                          :

 

ILI                                                       :

 

ILÇESI                                              :

 

UNVANI                                           :

 

KADROSUNUN BULUNDUGU

 

BIRIM                                                :

 

VARSA GEÇICI GÖREV YERI    :

 

KAN GRUBU                                   :

 

EK-2

KAYIP KIMLIK KARTI BILDIRIM FORMU
KIMLIK KARTI SAHIBININ ARANAN KIMLIK KARTI
T.C. KIMLIK
NO
ADI SOYADI ILI-ILÇESI
/
GÖREV YERI
UNVANI SICILI VARSA GEÇICI

GÖREV YERI


 
KART NO DURUMU

(KAYIP - ÇALINTI - GASP)
KAYBOLDUGU
YER VE TARIH
           

 

 

    Tarih : … / … /…….
 
Adi – Soyadi :   
Unvani :  
Tarih :  
Imza :  









EK-3

 

T.C.

AYDIN BÜYÜKSEHIR BELEDIYE BASKANLIGI

 

KIMLIK KARTI IADE FORMU

 

KIMLIK KARTI SAHIBININ

 

S.NO

T.C. KIMLIK NO.

ADI SOYADI

UNVANI

GÖREV YERI

KURUM

IADE NEDENI

 

 

 

 

 

SICIL NO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adima   düzenlenen  ………………….....nolu   kimlik  kartimi  …………………………..

 

görevimden ayrilmam nedeniyle ekte iade ediyorum.   …. / … /2014

 

 

TESLIM EDEN

TESLIM ALAN

Adi Soyadi

Adi Soyadi

Imza

Imza

 

 

(Bu form kurum disi naklen veya geçici görevlendirmeler, emeklilik ve istifaen ayrilmalarda kullanilir. )